Longevity Logo
Artefact

Polityka prywatności

Zarządzaj ustawieniami cookies
1. Administratorem danych osobowych pozyskiwanych i przetwarzanych w związku z realizacją Usługi jest Diagnostyka S. A. z siedzibą w Krakowie, ul. Prof. M. Życzkowskiego 16, 31-864, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000918455, NIP: 675-12-65-009, REGON: 356366975 (dalej: Administrator). 2. Administrator danych jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo przekazanych danych osobowych oraz przetwarzanie ich zgodnie z przepisami prawa w tym przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO). 3. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących osobom, których dane dotyczą zgodnie z przepisami o RODO za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie https://diag.pl/pacjent/kontakt/formularz/. 4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do realizacji Usługi, w tym celu przeprowadzenia konsultacji. 5. Zakres pozyskanych przez Administratora danych osobowych, jest ograniczony w zakresie niezbędnym do wykonania Usługi lub spełnienia wymagań przepisów związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych i sporządzeniem dokumentacji medycznej. 6. Dane osobowe w celu realizacji Usługi w zakresie przeprowadzenia konsultacji przetwarzane są na podstawie wyrażonej zgody, w przypadku zwykłych danych osobowych tj. danych identyfikacyjnych i kontaktowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, a w przypadku szczególnych kategorii danych osobowych dotyczących zdrowia na podstawie art. 9 ust. 2 lit a) RODO. Przetwarzanie danych osobowych w związku z prowadzeniem dokumentacji medycznej w podmiocie leczniczym dokonywane jest w celu wypełnienia obowiązku Administratora wynikającego z przepisów prawa w tym w szczególności przepisów ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, a także na podstawie innych przepisów krajowych regulujących zasady przetwarzania danych osobowych pacjentów w laboratorium medycznym, a podstawa takiego przetwarzania danych jest w szczególności art. 9 ust. 2 lit h) RODO. 7. Dane osobowe w celu realizacji Usługi w zakresie zakupu badań w sklepie internetowym przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO w związku z związku z zawarciem umowy dotyczącej zakupu badań poprzez akceptację niniejszego Regulaminu. 8. W przypadku potrzeby dochodzenia roszczeń dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. f) RODO w ramach prawnie uzasadnionego interesu Administratora. 9. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 20 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym przeprowadzono badania lub konsultacje, co wynika z przepisów dotyczących przechowywania dokumentacji medycznej na podstawie ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. 10. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano zakupu badań, dla których wystawiono fakturę, w celu wypełnienia obowiązku wynikającego z przepisów podatkowych. 11. W przypadku odwołania udzielonej wcześniej zgody na przetwarzanie danych w związku z realizacją Usługi, takie odwołanie zgody nie wpływa na legalność przetwarzania danych w czasie kiedy zgoda obowiązywała, a także nie może być podstawą do usunięcia danych zawartych w dokumentacji medycznej czy dokumentach księgowych. 12. W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych, osoba, której dane dotyczą ma prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, ich usunięcia oraz złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych. 13. W przypadku, kiedy dane przetwarzane są na podstawie dobrowolnej zgody, osoba, której dane dotyczą ma prawo do odwołania zgody, w każdym czasie bez podawania przyczyny. 14. Osoba, której dane dotyczą ma również prawo złożenia skargi do organu nadzorczego ochrony danych osobowych, w przypadku, kiedy jej dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z przepisami prawa. 15. Dostęp do danych osobowych mogą uzyskiwać wyłącznie osoby upoważnione przez Administratora oraz inne podmioty lecznicze zaangażowane przez Administratora do realizacji Usługi w zakresie konsultacji oraz pobrania materiału do badań. 16. Dostęp do danych osobowych mogą uzyskać również inne organy i podmioty uprawnione do dostępu do danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, m.in. w związku z prowadzeniem rejestrów medycznych czy nadzorem sanitarno-epidemiologicznym. 17. W związku z realizacją Usługi Administrator nie przewiduje transferu danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, a także nie zamierza stosować profilowania w tym podejmowania decyzji w stosunku do osób, których dane dotyczą, opartej wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych.