REGULAMIN z dnia 31.05.2024r. dot. zawierania drogą elektroniczną umów o wykonywanie badań laboratoryjnych i usługi konsultacji w ramach programu „Longevity”
§ 1
Określenia użyte w Regulaminie oznaczają:
1.
Serwis/Aplikacja - platforma internetowa dostępny pod adresem
https://longevityplus.pl/ przy pomocy której użytkownik może wypełnić ankietę dotyczącą aktualnego stanu zdrowia oraz ma możliwość zakupu wybranych E-Pakietów lub Konsultacji.
2.
Usługodawca/Diagnostyka S.A. - Diagnostyka Spółka akcyjna z siedzibą: 31-864 Kraków, ul. Prof. Michała Życzkowskiego 16, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000918455, NR BDO 000002130 NIP: 675-12-65-009, Regon: 356366975, o kapitale zakładowym: 33 756 500,00 zł, w całości wpłaconym.
3.
Użytkownik - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, posiadająca Kod umożliwiający skorzystanie z Aplikacji.
4.
Kod - ciąg liter/cyfr wskazany przez Usługodawcę umożliwiający skorzystanie z Aplikacji.
5.
E-Pakiet Badań - grupy badań laboratoryjnych wskazane w Serwisie. Wykonanie wskazanych w Serwisie. E-Pakietów Badań stanowi usługę w zakresie opieki medycznej, służącą profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia.
6.
Konsultacja - świadczenia zdrowotne realizowane przez lekarza, których zakres jest wskazany w Serwisie.
7.
Regulamin - oznacza niniejszy Regulamin z dnia 31.05.2024r. dostępny na stronie
https://longevityplus.pl/regulamin
§ 2
1. Użytkownik może za pośrednictwem Aplikacji przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, zawierać z Usługodawcą Umowę o:
a) wykonanie badań diagnostycznych wchodzących w skład E-Pakietów Badań,
b) wykonanie Konsultacji.
2. Użytkownik po uzyskaniu dostępu do Aplikacji na podstawie Kodu jest:
a) zobowiązany do zaakceptowania następujących zgód:
- Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Diagnostyka S.A. moich danych osobowych, w tym informacji dotyczących mojego stanu zdrowia, w celu przeprowadzenia konsultacji medycznej na warunkach określonych w Regulaminie w tym na przekazanie moich danych osobowych podwykonawcom Diagnostyka S.A. na potrzeby przeprowadzenia konsultacji medycznej oraz na potrzeby pobrania materiału do badań podczas wizyty domowej.
- Akceptacji niniejszego Regulaminu.
- Zostałem poinformowany, że jeżeli wykonam badania objęte zakupionym E-Pakietem Badań przed upływem 14 dni od dnia zawarcia umowy to utracę na mocy art. 38 ust 1 Ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta prawo do odstąpienia od umowy z uwagi na rozpoczęcie realizacji świadczenia na moje życzenie.
b) uprawniony do udzielenie dobrowolnej zgody:
- na przetwarzanie danych z dokumentacji medycznej w formie anonimowej poprzez zaznaczenie zgody o treści:
Wyrażam zgodę na wykorzystanie przez Diagnostyka S.A. moich anonimowych danych zawartych w dokumentacji medycznej sporządzonej w ramach konsultacji i badań laboratoryjnych do celów statystycznych i naukowych.
- Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Diagnostyka S.A. drogą elektroniczną informacji dotyczących akcji profilaktycznych w zakresie ochrony zdrowia i informacji z tym związanych, na adres e-mail wskazany w Aplikacji.
3. Po wyrażeniu zgód o których mowa w pkt 2 powyżej, Użytkownik ma możliwość:
a) wypełnienia ankiety, na temat stanu zdrowia, odżywiania, aktywności fizycznej oraz danych Użytkownika (imienia, nazwiska, miasto, numer telefonu oraz adres e-mail), a po jej wypełnieniu uzyska możliwość zakupu E-Pakietów Badań/Konsultacji na zasadach opisanych poniżej.
b) zakupu E-Pakietów badań/Konsultacji na zasadach opisanych poniżej.
4. Wyrażenie zgód wskazanych w pkt 2 powyżej i podanie danych osobowych wskazanych w pkt 3 lit a) jest dobrowolne, jednak wyrażenie zgód wskazanych pkt 2 lit a) jest niezbędne do zawarcia umowy o wykonanie badań diagnostycznych objętych E-Pakietami Badań lub Konsultacji.
5. Po wybraniu E-Pakietu Badań/wybranej przez Użytkownika Konsultacji, a następnie przejściu do koszyka i podaniu danych tam wskazanych (takich jak imię, nazwisko i adres e-mail) Użytkownik jest zobowiązany do uiszczenia ceny za pośrednictwem systemu PayU, zgodnie z regulaminem: dostępnym na stronie https://poland.payu.com/dokumenty-prawne-do-pobrania/; uiszczenie ceny stanowi zawarcie umowy.
6. Po uiszczeniu przez Użytkownika ceny, Usługodawca wyśle do Użytkownika e-mail, w którym potwierdzi złożenie zamówienia.
7. W terminie do 3 dni od chwili dokonania płatności kontaktuje się z Użytkownikiem przedstawiciel Usługodawcy w celu ustalenia miejsca i terminu pobrania materiału, niezbędnego do wykonania badań wskazanych w wybranym przez Użytkownika E-Pakiecie Badań.
8. Po wykonaniu powyższych badań, przedstawiciel Usługodawcy kontaktuje się z Użytkownikiem w celu ustalenia terminu przekazania wyników badań i ewentualnego terminu Konsultacji.
9. Niezależnie od postanowień pkt 8 powyżej Użytkownik ma dostęp do wyników badań zgodnie z regulaminem
https://wyniki.diag.pl/regulations_files/regulamin_wyniki_online_od_dnia_12.10.2023.pdf
§ 3
Niniejszy Regulamin został sporządzony w szczególności w oparciu o:
a) Ustawę z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
b) Ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny;
c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
§ 4
1. W celu prawidłowego i niezakłóconego korzystania z Serwisu, Użytkownik powinien spełniać poniższe minimalne wymagania:
a) posiadać telefon lub komputer połączony z siecią Internet;
b) posiadać przeglądarkę internetową posiadającą wsparcie producenta umożliwiającą wyświetlanie na ekranie komputera dokumentów hipertekstowych (HTML) powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę www.
c) posiadać w wykorzystywanej przeglądarce obsługę JavaScriptu (
https://support.google.com/adsense/answer/12654?hl=pl).
2. Usługodawca sugeruje korzystanie z następujących wersji przeglądarek: Chrome >114.0, Firefox >114.0, Edge: >114.0, Samsung Mobile Browser: > 21.0, Safari: >16.5, Opera: >99.0, Android Webview: >113.0 (na innych wersjach przeglądarek strona może działać nieprawidłowo).
§ 5
1. Wszystkie ceny za oferowane E-Pakiety Badań lub usługę Konsultacji są cenami brutto i obejmują wszelkie koszty związane z zawarciem i wykonaniem wskazanych umów.
2. Użytkownik w trakcie ustalania terminu pobrania materiału, niezbędnego do wykonania badań lub terminu Konsultacji zgodnie § 2 ma możliwość zgłoszenia chęci otrzymania faktury.
§ 6
1. Usługodawca wykorzystuje w Serwisie:
i. plik cookies o nazwie „token”, w którym jest zapisany identyfikator Użytkownika na potrzeby aktywnej sesji, która przechowuje informację o dodanym produkcie do koszyka;
ii. plik cookies zapisujący informacje o wypełnionych polach w ankiecie (do chwili wypełnienia ankiety i dokonania zakupu).
2. Akceptacja plików cookies w Serwisie jest niezbędne w celu korzystania z Serwisu.
§ 7
1. Administratorem danych osobowych pozyskiwanych i przetwarzanych w związku z realizacją Usługi jest Diagnostyka S. A. z siedzibą w Krakowie, ul. Prof. M. Życzkowskiego 16, 31-864, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000918455, NIP: 675-12-65-009, REGON: 356366975 (dalej: Administrator).
2. Administrator danych jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo przekazanych danych osobowych oraz przetwarzanie ich zgodnie z przepisami prawa w tym przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO).
3. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących osobom, których dane dotyczą zgodnie z przepisami o RODO za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie
https://diag.pl/pacjent/kontakt/formularz/.
4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do realizacji Usługi, w tym w celu przeprowadzenia konsultacji. Dane pozyskiwane są bezpośrednio od osób, których dane dotyczą, ale mogą być też pozyskane od innych osób w szczególności w przypadku zakupu pakietów badań dla innej osoby, która korzystać będzie z Usługi.
5. Zakres pozyskanych przez Administratora danych osobowych, jest ograniczony w zakresie niezbędnym do wykonania Usługi lub spełnienia wymagań przepisów związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych i sporządzeniem dokumentacji medycznej.
6. Dane osobowe w celu realizacji Usługi w zakresie przeprowadzenia konsultacji przetwarzane są na podstawie wyrażonej zgody, w przypadku zwykłych danych osobowych tj. danych identyfikacyjnych i kontaktowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, a w przypadku szczególnych kategorii danych osobowych dotyczących zdrowia na podstawie art. 9 ust. 2 lit a) RODO. Przetwarzanie danych osobowych w związku z prowadzeniem dokumentacji medycznej w podmiocie leczniczym dokonywane jest w celu wypełnienia obowiązku Administratora wynikającego z przepisów prawa w tym w szczególności przepisów ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, a także na podstawie innych przepisów krajowych regulujących zasady przetwarzania danych osobowych pacjentów w laboratorium medycznym, a podstawa takiego przetwarzania danych jest w szczególności art. 9 ust. 2 lit h) RODO.
7. Dane osobowe w celu realizacji Usługi w zakresie zakupu badań w sklepie internetowym przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO w związku z związku z zawarciem umowy dotyczącej zakupu badań poprzez akceptację niniejszego Regulaminu.
8. W przypadku potrzeby dochodzenia roszczeń dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. f) RODO w ramach prawnie uzasadnionego interesu Administratora.
9. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 20 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym przeprowadzono badania lub konsultacje, co wynika z przepisów dotyczących przechowywania dokumentacji medycznej na podstawie ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
10. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano zakupu badań, dla których wystawiono fakturę, w celu wypełnienia obowiązku wynikającego z przepisów podatkowych.
11. W przypadku odwołania udzielonej wcześniej zgody na przetwarzanie danych w związku z realizacją Usługi, takie odwołanie zgody nie wpływa na legalność przetwarzania danych w czasie kiedy zgoda obowiązywała, a także nie może być podstawą do usunięcia danych zawartych w dokumentacji medycznej czy dokumentach księgowych.
12. W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych, osoba, której dane dotyczą ma prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, ich usunięcia oraz złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.
13. W przypadku, kiedy dane przetwarzane są na podstawie dobrowolnej zgody, osoba, której dane dotyczą ma prawo do odwołania zgody, w każdym czasie bez podawania przyczyny.
14. Osoba, której dane dotyczą ma również prawo złożenia skargi do organu nadzorczego ochrony danych osobowych, w przypadku, kiedy jej dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z przepisami prawa.
15. Dostęp do danych osobowych mogą uzyskiwać wyłącznie osoby upoważnione przez Administratora oraz inne podmioty lecznicze zaangażowane przez Administratora do realizacji Usługi w zakresie konsultacji oraz pobrania materiału do badań.
16. Dostęp do danych osobowych mogą uzyskać również inne organy i podmioty uprawnione do dostępu do danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, m.in. w związku z prowadzeniem rejestrów medycznych czy nadzorem sanitarno-epidemiologicznym.
17. W związku z realizacją Usługi Administrator nie zamierza dokonywać transferu danych poza Europejski Obszar Gospodarczy, z wyjątkiem pakietu badań zegara epigenetycznego, które wymaga przetwarzania danych osobowych w laboratorium poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, z uwzględnieniem odpowiednich zabezpieczeń zgodnie z art. 46 ust. 2 lit. c) RODO.
§ 8
1. Użytkownik może odstąpić od umowy dotyczącej wykonania badań diagnostycznych objętych E-Pakietami Badań lub przeprowadzenia Konsultacji przed wykonaniem przez Usługodawcę badania lub Konsultacji, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia jej zawarcia. Użytkownik nie musi podawać przyczyn odstąpienia od umowy. Po wykonaniu przez Usługodawcę wybranej przez Użytkownika usługi, Użytkownik traci prawo odstąpienia od zawartej w sposób określony w Regulaminie umowy, na co wyraża zgodę.
2. W celu odstąpienia od umowy zawartej w sposób określony w Regulaminie Użytkownik powinien złożyć takie oświadczenie drogą elektroniczną, przesyłając taką informację do Usługodawcy drogą elektroniczną, na adres e-mail longevity@diag.pl. Uiszczona cena za wybrane przez Użytkownika E-Pakiety Badań lub usługę Konsultacji zostanie zwrócona na rachunek bankowy, z którego została uiszczona.
3. Użytkownik może złożyć reklamację, gdy Usługodawca wadliwie wykona badania laboratoryjne lub Konsultację. Złożenie reklamacji może nastąpić za pomocą formularza (
https://diag.pl/pacjent/kontakt/formularz/).
4. Reklamacja, o której mowa w ust. 3 zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania przez Usługodawcę w sposób wskazany w ust. 3.
§ 9
1. Użytkownicy mają zakaz dostarczania w ramach Serwisu jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym, w tym treści, które mogą naruszać prawa Usługodawcy lub osób trzecich.
2. Usługodawca może sam decydować o zawartości Serwisu, dokonywać w nim zmian i modyfikacji, bez konieczności wcześniejszego informowania Użytkowników.
3. Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu w przypadku wystąpienia co najmniej jednej ze wskazanych ważnych przyczyn:
a) zmiany profilu świadczonych usług, o ile zmiany takie nie będą prowadziły do zwiększenia obciążeń Użytkowników i nie będą naruszały interesów,
b) zmiany możliwości technicznych,
c) zmiany przepisów prawa
w zakresie, w jakim powyższe zdarzenia mają wpływ na warunki świadczenia przez Usługodawcę usług określonych w Regulaminie lub postanowienia Regulaminu.
4. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie wskazanym przez Usługodawcę, nie krótszym niż 14 dni od dnia opublikowania nowego Regulaminie w Serwisie.
5. W przypadku zmiany Regulaminu, do umów zawartych przed ww. zmianą stosuje się Regulamin w brzmieniu obowiązującym na dzień zawarcia umowy.
6. Prawem właściwym dla wszelkich zobowiązań powstałych w związku z korzystaniem z Serwisu jest prawo polskie.
7. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 31.05.2024r.